Değişmeyen bir durum bu filmde de kendini yineledi: büyük beklentilerle gidilen filmlerin sonu hüsrandır. Bu film için hüsran kelimesi biraz abartıya kaçmak olsa da beklentimi ne yazık ki karşılayamadı.
Film din ( bence aslında kendini/ varoluş nedenini) arayan Pi’nin çeşitli dinleri denerken bize verdiği din kültürü ve ahlak bilgisi dersiyle başlıyor. Bu kadar din üzerinde düşünmesinin nedeni olarak babasını gördüm ben: materyalist, bilim ve akla dinden fazla güvenen bu adam bence Pi’yi bu yola itiyor birazcık. Neyse dinlerin hepsi aynıdır, hepsi Tanrının başka varoluşsal biçimleridir falan mesajından sonra, Pi’nin tanrıyı okyanusta araması, bulması teması başlıyor tüm film boyunca sürüyor. Bu ara nasıl kişisel gelişim kitaplarından bıktıysam sinemada da aynı ışığı gördüm filmlerinden bıktım. Bu ikisi kesin çok satanlara girdiğinden olacak piyasada bolca var.
Film görsel olarak bence muhteşem. Okyanus harika gösterilmiş. Ama benim gibi arkasından köpekbalıkları gelme ihtimali yüzünden Karadeniz gibi köpekbalığının k sının olmadığı bir denizde bile yüzemeyen bir JAWS kuşağı elemanının bu filmden sonra denize olan bakışı yine ürpertici dev dalgalarla sarsılmış durumda. Fırtına sahneleri( her ne kadar mükemmel olsa da) dışında ki o ışığı okyanusta bulma sahneleri harikaydı. Kendimi orada hayal etmek hoşuma bile gitti. Yine de hayatı sorgulaması, anlamlandırmaya çalışması, hatta okyanusun ortasında !!! bir balık bulduğu için bu durumu Hint tanrılarından biriyle özdeşleştirme basitliği komikti. Hayır çölün ortasında balık bulsa bu tanrının mucizesi olur da , okyanusun ortasında Dominostan pizza gelmiş gibi bir mucize olarak balığın gelmesini görmesi…..
Film sonunda 2 farklı hikayeye doğru yol alıyor. Biraz seyirciye bırakmış sanki filmin baştan sona hikayesini, kahramanlarını. Ben klasik 40 lı yaşlarına girmiş, hayatın sillesini pekçok kez en yakınlarından bile kazık iyerek test etmiş bir ebeveyn olarak kötümser hikayeyi, yani kahramanların insan olduğunu kabul ettim. Oysa yaşamının başında, saf ve insalcıl kızım hayvanlarla geçen hikayeye inanmayı seçti. Onun hayallerini, hayata ve insanlığa bakışını bozmamak için tartışmadım bile. Bir gün nasılsa hikayenin aslını öğrenecek. O gün neden bugün olsun ki?????
Neyse yine de gidilip izlenmesi gereken bir film. Fazla beklenti içine girmeyip, çok beğenin diye yazdım bütün bunları. Belki böylece benim izlediğimden çok daha iyi bir film izlemiş olursunuz ….

20130120-214042.jpg

20130120-214052.jpg