Malzeme Listesi: 4 su bardağı light süt
1 kahve fincanı pirinç
1,5 yemek kaşığı toz tatlandırıcı
2 paket vanilya

Üzerine: Bolca tarçın ve istenilen bir meyva

Yıkadığınız pirinçleri, küçük bir tencerede yaklaşık 2 su bardağı su ile çok kısık ateşte pişirin. Pişmesine yakın (pirinçler henüz diri iken) üzerine sütü ilave edin. Pişene kadar devamlı karıştırın. Pirinçler tam kıvamına gelen piştikten sonra ocağı kapatın. İçine toz tatlandırıcı ve vanilyayı ilave edin. Tahta bir kaşıkla tekrar karıştırdıktan sonra kaselere servis edin. Ilıdıktan sonra buzdolabına koyun ve istediğiniz soğukluğa geldikten sonra üzerine dilediğiniz taze veya konserve meyva dilimlerinden (miktarını abartmadan) dizin. En son da bolca tarçın ekleyin.

Editörün Notu: Burada en önemli şey tarçındır. Tarçın diyet yaparken en çok kullanacağınız baharatlardan birisidir. Kan şekerini ayarlaması, çabuk tokluk hissi vermesi, hoş koku ve lezzeti, sağlıklı tatlılarımızın ayrılmaz bir parçası yapar tarçını. Meyva seçerken tarçınla uyumlu olacak bir meyva seçebilirsiniz.

1. Tavsiyem, bu sütlacı çok küçük kaselere koymanız (diğer birçok yemek ve tatlılarınızı da koymanız gerektiği gibi). Kase hangi büyüklükte olursa olsun, o miktarı bitirmeye odaklanırız diyette. İlk başlarda miktar az gelse bile inanın bir süre sonra, hiç yememektense o küçük kaseyi yemeye alışıveriyorsunuz.

2. Tavsiyem, eğer gerçekten de ciddi bir diyette iseniz ve vermeniz gereken kilo miktarı biraz fazlaysa üzerine meyva koymadan sadece canınız çok fazla tatlı çektiğinde bu sütlacı bir ara öğün olarak yemeniz. Bunun yerine 1 bardak light sütün üzerine tarçın serpip içmeniz ya da meyva yemeniz çok daha sağlıklı ve faydalı olacaktır. Ama sadece kilo kontrolünde iseniz veya vermeniz gereken kilo miktarı nispeten azsa ve uzun sürede verecekseniz, bu tatlı birçok tatlı alternatiflerine göre hem çok yararlı hem de az kalorilidir. Tarçın, süt, meyva ve az miktarda pirinç bu tatlının yararlı bileşenleridir