Sağlıklı bir diyette yeterli miktarda karbonhidrat da alınmalıdır. Ekmek, öğünlerdeki karbonhidrat ihtiyacınızı karşılarken, doymanızı da kolaylaştırır. Ayrıca kan şekerinin düşmesini de engelleyerek, kolay diyet yapmanızı sağlar. Beyaz undan yapılan ekmeklerin glisemik yükü daha fazla olduğu için tam tahıllı ekmeklere göre daha çabuk acıkmanıza neden olur. Ayrıca tam tahıllı ekmeklerin posa çeriği dedaha yükseksektir. Muhakkak ” light” ibaresi olan ekmekleri tüketmek zorunda değilsiniz. Tam buğday, kepek, çavdar gibi ekmekleri tüketmeniz, içerdikleri B1, B2, B6 gibi vitaminleri almanız açısından da çok önemli.
Tam tahıllı ekmeklerin içerdikleri lifler, hem daha çabuk doyup geç acıkmanızı sağlar, hem de bağırsak hareketlerinizi düzenler. Deneyimlerim ekmekli rejimlerin ekmeksiz rejimlere oranla daha başarılı olduğunu göstermekte. Ben ilk ay sabah 2, öğlen 2 ve akşam 1 dilim ekmek yedim. 2. ay öğleleri 1 dilime, 3. ay sabah da 1 dilime düşerek devam etti. Bu durum kilo vermem durana kadar devam etti. Daha sonra öğle ve akşam yarımşar dilim ekmek tükettim.En son aşama da da ekmeksiz olarak öğlen ve akşam yemeklerini yedim. sabah ekmeğimi asla kesmedim. Bunun yanısıra 1 dilim ekmek yerine 2 yemek kaşığı pilavı haftada en fazla 2 kez olmak üzere değiştirerek, öğünlerimde çeşitlilik yaratmış oldum. Bazen fazladan 1 çeşit yemek yemek istediğim durumlarda da ekmekten vazgeçtim. Bu şekilde öğünlerimde hem istediğimi tüketmiş , hem de dengeyi korumuş oldum.
1 paket ekmeği tek başınıza hemen tüketemezsiniz. Ben bu ekmeklerimi buzdolabında saklıyorum. Bu şekilde daha uzun süre bayatlamadan ve küflenmeden saklıyabiliyorum. Öğünlerimden önce ısıtınca, fırından yeni çıkmış gibi sıcacık oluyorlar.
İlk başlarda evde sadece benim tükettiğim bu tam tahıllı ekmekleri, 4. ay sonunda bütün ev halkı tüketmeye başladı. Beni en çok sevindiren de bu oldu. Annenin davranışları evde çok önemlidir. Özellikle çocuklar annenin dediğinden çok, yaptıklarını uygularlar. Benim yaptığım her yanlışın onları da etkilediğinin farkındayım. Beslenme yanlışlarımı düzelttikçe daha iyi bir örnek olmanın verdiği huzur da bu diyetin artısı…