internet kitapçınız kitapyurdu.com'dan binlerce kitaba ulaşabilirsiniz.

Benim gibi siz de birden fazla diyetisyene gitmiş, arkada bekleyen diğer müşterinin (pardon hastanın) vaktini almamak için, sizin yeme-içme geçmişinizi hemen hemen hiç incelemeden çabucak yazılmış bir diyetle bu kilo yolculuğuna başlamış olabilirsiniz. Olsun, bunu düzeltmek için buradayım. Kilo verirsiniz, doğru ama verme yönteminiz sizin metabolizmanıza, alışkanlıklarınıza ve isteklerinize uygun olmadığı için bir süre sonra ya bıkarsınız bırakırsınız ya da vücudunuz size bırakmanız için baskı yamaya başlar.
Bir seferinde diyetisyenin biriyle 4 ayda 15 kilo vermeyi başarmıştım. Ama bu 4 ay benim için tam bir işkenceydi. Yiyeceklerim o kadar kısıtlanmıştı ki, sonuncu ay öğleden sonraları ve geceleri açlık krizlerine girmeye başlamıştım. Bir süre sonra buna alışacağımı düşündüm fakat sonuç diyeti bırakmak ve kıtlıktan çıkmışcasına, son 4 aydır yasak olan en sevdiğim tatlıları yemek oldu. Tabii, bu gözü dönmüşlüğüm sonucunda verdiğim kiloları fazlasıyla geri aldım.
Bu tür yanlış diyetler (ki bu önemli: yanlış diyetlerin hep kendi yaptığımız diyetler olduğu empoze edilmeye çalışılıyor. Oysa ben kendi doğru diyetimi buldum ve onunla zayıfladım) benim psiklojim üzerinde çok önemli rol oynadılar. Kendimi suçladım hep sonuna ulaşamadığım diyetlerde. Kendimi obur, açgözlü, tahammülsüz, başarısız hissettim. Çünkü, karşımdaki diyetisyendi. Yanlış yapamazdı. Yanlışı yapan olsa olsa bendim.
Yıllar böyle geldi geçti. Bu arada sağlıklı beslenme ile ilgili kitapları keşfettim. Önceleri kanser ve diğer hastalıklarla olan ilişkileri için okudum bu kitapları. Her geçen gün yeni şeyler öğrendim. Hastalıklardan korunmak içi doğru beslenmeyi öğrenirken aslında bunun kilo vermede de etkili olduğunu keşfettim. Hepsi birbiriyle ilişkiliydi. İyi besleniyorsanız zaten kilo sorununuz olmaz. Hastalıklara yakalanma ihtimaliniz de azalır. Kilo problemiz varsa, kesin olan tek şey yanlış beslendiğinizdir. Bu yanlış beslenme tipinize, genetiğinize yaşam koşullarınıza göre olabilir. Yani benim için yanlış olan bir besin sizin için çok da önemli olmayabilir. Ama farkettiğim en önemli şey, kilo almam sadece görüntümün bozulması anlamına gelmiyordu, aynı zamanda sağlığım da bozulması demekti. Sorun artık estetik kaygılarım değildi, çok daha ciddiydi.Sağlıklı ve uzun yaşamak istiyordum. Çocuklarımla ilgili bir sürü hayallerim vardı. Ama böyle kilolu olursam ya göremeyecek ya da hasta olduğum için bana bakmak zorunda kala çocuklarımla bir yaşlılık geçirecektim. Çevremde her iki gruba ait bir sürü örnek yaşlı vardı. Ve kararımı verdim. Sağlıklı bir yaşlı olacaktım. Çocuklarım ve torularım benim sağlık problemlerim yerine, muhteşem hikayelerimi dinlemek için yanıma geleceklerdi.
Tabii, bunu başarmak çok da kolay olmadı. Sayısız kitap okudum. Her doğru benim doğrum değildi. Kendi durumumu çok net ortaya koydum ve kabul ettim. Bir çok örnek vaka dinledim. Onların doktor tavsiyelerini, şikayetlerini hep beynime kaydettim. Kendime göre beslenme planımı çıkardım. Motivasyonun çok önemli olduğunu farkettim. Bunun için meditasyon itapları okudum. Motivasyonumu yükseltmek için elimden ne geliyorsa yaptım. Yemek yeme nedenlerimi belirledim. Beni yemek yemeye yönlendiren her bir unsuru buldum, kabul ve itiraf ettim. Bu kabulden sonra, onları bertaraf etmeye başladım.Zorlu bir süreçti ama değdi. Bütün bunları daha ayrıntılı yazacağım. Diyet diye başladığım bu yolculuğun, aslında hayatımı baştan yaratmak olduğunu keşfettiğimde, zaten gelmek istediğim noktaya varmama çok az kalmıştı. Bu noktaya ilerlemeye devam ediyorum. Sadece beslenme düzenimi değil, hayat felsefemi de değiştirdiğim bu yolculukta sizlere de yardımcı olacak adımları yazmak en büyük hedefim. Doğrularım, sizin doğrularınız olmayacak büyük bir ihtimalle ama amacım kendi doğrumu size kabul ettirmek değil. Kendi doğrumu nasıl bulduğumu gösterip sizinkini bulmanıza yardımcı olmak. Bunu ne kadar sağlayabilirsem, o noktaya o kadar yaklaşmış hissedeceğim kendimi.
Okuma zamanı köşesinde, okuduğum kitapları bulabilirsiniz. Ayrıca okumak istediğim ve gündemdeki yeni kitapları da düzenli olarak vermeye çalışacağım. Unutmayın farkındalığınızı arttıracağınız en iyi ve en güvenli yollardan birisi okumaktır. Okumak size hem diyette hem de hayatta çok şey katar