Diyet yaparken de sağlıklı bir beslenme planında da yüksek miktarlarda antioksidanlar, bitkisel kimyasallar ve prebiyotikler tüketmeliyiz. Tüm bu bileşenler sağlıklı zayıflamamızı sağlarken, vücudumuz için de gerekli olan çok yararlı işlevleri yerine getirmektedirler. Tüm besin gruplarında olduğu gibi bu besinler için de miktar çok önemlidir. Çünkü bu besinlerin bazıları gerçekten çok yüksek miktarlarda kalori içermektedirler.

İnsanların çoğu bu yüksek kalori içerikleri nedeniyle bu besinleri tüketmemektedir. Oysa bu grup besinlerin bir başka özelliği ise az miktarlarda dahi yenildiklerinde hızlı ve sıkı bir doyma hissini yakalamanızı sağlamalarıdır.

Bu besin gruplarını ara öğünlere koymak en doğrusudur. Her gün bu ara öğün grubunu değiştirerek, her bir gruptan tam olarak yararlanabiliriz. Bu besinlerden bazıları yağlı tohumlar dediğimiz gruptur. Badem bu gruba iyi bir örnektir. İyi bir prebiyotiktir ve bağırsak sağlığı açısından çok yararlıdır. Kendi diyetimde yanımdan ayırmadığım, en çok yararını gördüğüm besinlerden birisidir badem. Bir avuç içi kadar bademi ara öğünlerimde, acıktıkça tükettim. Bazen yanında 1 bardak yağsız süt içtim. İnanın bana müthiş tok tutucu özelliği var bademin. Diyet yaparken hazır “light” besinler yerine mümkün olduğunca yanımda badem, yaban mersini, ceviz, fındık, kuru kayısı, kuru erik, kuru üzüm gibi kuruyemişleri taşıdım. Hem kendimi bu yiyeceklerde kısıtlamamış oldum, hem de müthiş faydalarını gördüm. Uzun süreli diyetlerde sürekli olarak aynı tür light atıştırmalıkları yemek, bir süre sonra insanda bıtınlık yapmakta. Ayrıca ürünlerin üzernde “light” yazması, “istediğiniz kadar yiyebilirsiniz” gibi algılanma ki en büüyük hata bu. Bu tür ürünlerden de tükettim. Ama önemli olan devamlı değiştirmem ve miktarları hep kontrol altında tutmamdı.
Diyette meydana gelen bağırsak tembelliği problemi de bu prebiyotiklerle çözümleniyor. Ayrıca benim gibi siz de tatlı seviyorsanız kuru kayısı, erik ve üzüm muhteşem birer kaynak. Bu alışkanlığı kazanmak tabii ki kolay olmadı. İlk başlarda kendimi biraz zorladım . Ama artık günlük hayatım bir parçası haline geldiler. Bir tek benim değil tüm ailemin alışkanlıkları değişti. Ortada bir yere birkaç gözü olan tabakların içinde tüm bu kuru meyva ve kuruyemişleri koymaya başladım. İlk başlarda çocuklar ve eşim pek itibar göstermediler bunlara. Ama asla ısrar etmeden ve baskı uygulamadan , bilinçli bir politikayla onları da alıştırdım aralarda sağlıksız aburcuburlar yerine bunları tüketmeye. Sizin devamlı onları yerken görmeleri önemli. Ayrıca arada bir, ne kadar lezzetli ve faydalı olduklarını konuşmak da çok etkili oluyor. Bu besinlerin zeka gelişimi üzerinde de yararları var. Özellikle çocuklu ailelerin bu besin gruplarından tüketmeye ayrı bir özen göstermeleri gerekmekte. Bir çoğu antikanserojen özellik göstermekte. Özellikle yaban mersini bu konuda son yıllarda çok rağbet görmekte. Kuru dut, nar ve diğer tüm kuru ve taze meyvalar, vücudumuz için gerekli olan enerjiyi doğal yollardan sağlarken, sayısız yararlı kimyasalları da almamızı sağlamakta. Evde yaşpasta, çikolatalı gofret, hazır cipsler gibi bol yağlı, bol kalorili ve sağlıksız abur cuburları yemektense, bu besinlerden tüketmek, kilo vermenizi ve bu kiloyu bir daha asla almamanızı da sağlıyor.

Bunların yanısıra yulaflı, kepekli, arpa ve çavdarlı müsliler de muhakkak beslenme planımızın içinde yer almalılar. Diyet yapmadan önce bana kilo aldıran nedenleri araştırırken, en büyük sorunumun gece TV karşısında yediklerim olduğunu gördüm. Tüm gün yediklerimden neredeyse daha fazla gece atıştırmam vardı. Diyette çözmem gereken bu sorunu halletmiş olmak beni nasıl mutlu etti bilemezsiniz. Müslilerden bir kaseye koyup, tüm gece boyunca onu bitirmeye çalıştım (Tabii sade olarak, süt eklemeden). Müthiş oyalıyor ve doyuruyor. İçine kuru meyva da ekleyince tadı da muteşem oluyor. Arkasından da 1 bardak yağsız süt içtim. Süper bir ikili yakalamıştım. Hem beni oyaıyordu, hem de doyuruyordu. Bu tüyomu yabana atmayın ve gece müsli yemeye başlayın. Bakın gündüz yemek yeme düzeninizde çok büyük bir değişiklik yapmadan bile sadece gece bunları tüketmek, kilonuzda nasıl değişiklik yapacak..